Otomobil Markalarının Amblemleri ve Anlamları

Yaşam29.07.2023 06:57:32

Otomobil Markalarının Amblemleri ve Anlamları

Araba markalarının spor takımları gibi önemli bir taraftar kitlesi bulunmaktadır. Markaları temsil eden ve markaların sembolü olan otomobil marka amblemleri, anahtarlık, cüzdan gibi birçok ürün üzerinde kullanılmaktadır. Böylece markaları sevenler, ilgilerini farklı eşyalar ve giysilerle de gösterebilmektedir. 

Otomobil Amblemleri

Otomobil amblemleri her yerde sıkça karşımıza çıkmaktadır. Otomobil amblemleri ve anlamları hakkında bilgi sahibi olmak, genel kültürü artırmasının yanı sıra marka taraftarlarını da bilinçlendirmektedir. Otomobil amblemleri aksesuarlar üzerinde de sıkça kullanılmaktadır.

Otomobil Amblerinin Anlamı ve Tarihi

Otomobil amblerinin anlamı alanındaki bilginizi derinleştirmek için, otomobil amblemleri ne anlama geliyor ? sorusunun cevaplarını inceleyebilirsiniz:

Audi, iç içe geçmiş dört çemberden oluşan bir logoya sahiptir. Çemberlerden her biri, daha önce farklı alanlarda çalışıp bir araya gelen firmaları göstermektedir. Bunlar; bisiklet, motosiklet ve küçük yolcu arabaları firmalarını kapsamaktadır.

BMW, çember içinde dörde ayrılmış ve mavi, beyaz boyalı bir daire ile temsil edilmektedir. Dairenin dışında BMW yazmaktadır. BMW; Bavyera Motor İşleri’ni temsil amacıyla yazılmaktadır. Orta kısımdaki mavi gökyüzünü, beyaz kısım ise beyaz pervane kanatlarını temsil etmektedir. Bu da Askeri uçak motorları üreticisi olan BMW’nin ilk yıllarından gelmektedir.

Ford markasının logosu, mavi zemin üzerine beyaz yazıyla Ford yazılmasından oluşmaktadır. Kurucu Henry Ford’un küçük hayvanları sevmesi sebebiyle, logoda beyaz bir tavşan görüntüsü verilmeye çalışılmaktadır.

1909’da geliştirilen Mercedes’in çember içine alınmış üç uçlu yıldız amblemi; kara, deniz ve havaya hakim motorlar ile sürüşü temsil ederek dominant bir hedef sergilemektedir.

Opel logosu üzerindeki yatay şimşek ile temsil edilmektedir. Logoda Opel Blitz kamyon modelinden esinlenilmektedir. Blitz kelimesi Almanca şimşek manasına gelmektedir.

En eski araba markalarından biri olan Renault, elmas şeklinde dörtgen bir işaretle temsil edilmektedir. Bu logo, 1898 yılında Fransa’da markanın kurucusu olan Reynold kardeşlerin endüstri ile birleşmesini temsil etmektedir.

1909 yıllarına dayanan Suzuki logosu, Suzuki Motor Corporation’ın baş harfi olan S ile temsil edilmektedir. Sonsuz güç, sınırsız gelişimi sembolize etmektedir.

Volvo logosu çift halkalı çember ve sağ üst köşesinden çıkan bir ok ile temsil edilmektedir. Latince "Volvo" kelimesi; ileriye doğru yuvarlanan manasına gelmektedir. Aynı zamanda demirin eski kimyasal sembolünü taşımaktadır.

1938’de tasarlanan Volkswagen logosu, kelimelerin baş harfi ile temsil edilmektedir. “Volks” insanlar manasına gelirken, “Wagen” kelimesi de araba anlamına gelmektedir. Aynı zamanda W ile “win win” yani İngilizce “kazan kazan” kelimesinin temsil edildiği, “V” harfi ile de el ile yapılan zafer işaretinin temsili olarak gösterildiği ifade edilmektedir.

1990’lı yıllarda çizilen Toyota amblemi, iç içe geçmiş üç elipsten oluşmaktadır. Dıştaki en büyük elips dünyayı temsil ederken, içteki dikey ve yatay elipsler Toyota’yı temsil eden T harfini göstermektedir. Gelecek, gelecekte güven ve tutku’yu göstermektedir. Aynı zamanda kullanıcının ve otomotiv üreticilerinin karşılıklı güven duygusu içinde birbirine bağlanmasını da temsil etmektedir. 

En çok Okunan Haberler

DUYURU

Bereket Sigorta & Bereket Emeklilik ve Hayat A.Ş 2023 Yılı Genel Kurul İlanı

Devamını Oku