Araba markalarının spor takımları gibi
önemli bir taraftar kitlesi bulunmaktadır. Markaları temsil eden ve markaların
sembolü olan otomobil marka amblemleri, anahtarlık, cüzdan gibi birçok ürün
üzerinde kullanılmaktadır. Böylece markaları sevenler, ilgilerini farklı
eşyalar ve giysilerle de gösterebilmektedir.
Otomobil amblemleri her yerde sıkça
karşımıza çıkmaktadır. Otomobil amblemleri ve anlamları hakkında bilgi sahibi
olmak, genel kültürü artırmasının yanı sıra marka taraftarlarını da
bilinçlendirmektedir. Otomobil amblemleri aksesuarlar üzerinde de sıkça
kullanılmaktadır.
Otomobil amblerinin anlamı alanındaki
bilginizi derinleştirmek için, otomobil amblemleri ne anlama geliyor ?
sorusunun cevaplarını inceleyebilirsiniz:
Audi, iç içe geçmiş dört çemberden
oluşan bir logoya sahiptir. Çemberlerden her biri, daha önce farklı alanlarda
çalışıp bir araya gelen firmaları göstermektedir. Bunlar; bisiklet, motosiklet
ve küçük yolcu arabaları firmalarını kapsamaktadır.
BMW, çember içinde dörde ayrılmış ve
mavi, beyaz boyalı bir daire ile temsil edilmektedir. Dairenin dışında BMW
yazmaktadır. BMW; Bavyera Motor İşleri’ni temsil amacıyla yazılmaktadır. Orta
kısımdaki mavi gökyüzünü, beyaz kısım ise beyaz pervane kanatlarını temsil
etmektedir. Bu da Askeri uçak motorları üreticisi olan BMW’nin ilk yıllarından
gelmektedir.
Ford markasının logosu, mavi zemin
üzerine beyaz yazıyla Ford yazılmasından oluşmaktadır. Kurucu Henry Ford’un
küçük hayvanları sevmesi sebebiyle, logoda beyaz bir tavşan görüntüsü verilmeye
çalışılmaktadır.
1909’da geliştirilen Mercedes’in çember
içine alınmış üç uçlu yıldız amblemi; kara, deniz ve havaya hakim motorlar ile
sürüşü temsil ederek dominant bir hedef sergilemektedir.
Opel logosu üzerindeki yatay şimşek ile
temsil edilmektedir. Logoda Opel Blitz kamyon modelinden esinlenilmektedir.
Blitz kelimesi Almanca şimşek manasına gelmektedir.
En eski araba markalarından biri olan
Renault, elmas şeklinde dörtgen bir işaretle temsil edilmektedir. Bu logo, 1898
yılında Fransa’da markanın kurucusu olan Reynold kardeşlerin endüstri ile
birleşmesini temsil etmektedir.
1909 yıllarına dayanan Suzuki logosu,
Suzuki Motor Corporation’ın baş harfi olan S ile temsil edilmektedir. Sonsuz
güç, sınırsız gelişimi sembolize etmektedir.
Volvo logosu çift halkalı çember ve sağ
üst köşesinden çıkan bir ok ile temsil edilmektedir. Latince "Volvo"
kelimesi; ileriye doğru yuvarlanan manasına gelmektedir. Aynı zamanda demirin
eski kimyasal sembolünü taşımaktadır.
1938’de tasarlanan Volkswagen logosu,
kelimelerin baş harfi ile temsil edilmektedir. “Volks” insanlar manasına
gelirken, “Wagen” kelimesi de araba anlamına gelmektedir. Aynı zamanda W ile
“win win” yani İngilizce “kazan kazan” kelimesinin temsil edildiği, “V” harfi
ile de el ile yapılan zafer işaretinin temsili olarak gösterildiği ifade
edilmektedir.
1990’lı yıllarda çizilen Toyota amblemi,
iç içe geçmiş üç elipsten oluşmaktadır. Dıştaki en büyük elips dünyayı temsil
ederken, içteki dikey ve yatay elipsler Toyota’yı temsil eden T harfini
göstermektedir. Gelecek, gelecekte güven ve tutku’yu göstermektedir. Aynı
zamanda kullanıcının ve otomotiv üreticilerinin karşılıklı güven duygusu içinde
birbirine bağlanmasını da temsil etmektedir.