Kayıp ve Çalıntı Ehliyet Hakkında Her Şey

Yaşam21.01.2020 05:45:45

Kayıp ve Çalıntı Ehliyet Hakkında Her Şey

Ehliyet ya da diğer bir adıyla sürücü belgesi, yetkili kurumların düzenlediği eğitimleri başarıyla tamamlayan kişilerin almaya hak kazandıkları, motorlu veya motorsuz araç kullanabileceklerini gösteren resmi bir belgedir. Aynı zamanda kimlik belgesi olarak da ibraz edilebilen ehliyetin kaybolması ya da çalınması halinde, ehliyet sahibi hiç vakit kaybetmeden durumu yetkili mercilere bildirerek gerekli prosedürü başlatmalıdır. Bu prosedür, ehliyetinizin başka birinin eline geçmesi halinde doğabilecek sorunlara karşı sizi korur.

"Hızlı bir şekilde kayıp ehliyet nasıl çıkarılır?" sorusu, bilhassa son zamanlarda yanıtı en çok merak edilen sorular arasında yer almaktadır. Bu sorunun kapsamlı yanıtına ulaşmak için yazının devamını okuyabilirsiniz.

Ehliyetini Kaybeden Kişiler Ne Yapmalı?

Ehliyetini kaybeden kişiler, hiç vakit kaybetmeden ehliyet yenileme sürecini başlatmalıdırlar. Çıkarılan son kanun ve düzenlemeler sonrasında, daha önce Trafik Tescil Şube Müdürlüklerinde yürütülen ehliyet çıkarma işlemleri, 2 Nisan 2018 tarihinden itibaren il ve ilçe nüfus müdürlüklerine devredilmiştir.

Ehliyet yenileme için bulunduğunuz yerde il ve ilçe nüfus müdürlüğüne giderek süreci başlatabilirsiniz. Gitmeden önce randevu almanız ve kayıp ehliyet için gerekli evraklar listesinde yer alan evrakları hazırlayarak randevu zamanında orada olmanız, işleminizin ertelenmeden gerçekleşmesini sağlayacaktır.

Yakın zaman öncesinde, ehliyetinizin ve kimliğinizin kaybolması halinde ödemeniz gereken bir ceza tutarı bulunmaktaydı. Son kanun ve düzenlemelerde bu ceza yürürlükten kaldırılmıştır. Ehliyetinizi yenilemek için, kağıt bedelini vergi dairesine ya da anlaşmalı bankalara yatırmanız ve dekontu randevuya giderken yanınıza almanız yeterlidir. Kağıt bedeli; çalınan ya da kaybolan ehliyetinizin yeni tip veya eski tip olmasına göre değişmektedir. Eski tip ehliyetini kaybeden kişiler indirimli tutar üzerinden işlemlerini yapabilecek iken, yeni tip ehliyetini kaybeden kişiler daha önce kağıt bedeli indiriminden yararlandıkları için tekrar yararlanamamaktadırlar.

Son kanun ve düzenlemelerden sonra; ehliyetinizin kaybolması durumunda resmi gazeteye ilan verme zorunluluğu yürürlükten kaldırılmış, bu karar tamamen şahsın inisiyatifine bırakılmıştır.

Kayıp ve Çalıntı Ehliyet İçin Hangi Belgeler Gereklidir?

İl ve ilçe nüfus müdürlüğüne teslim etmek üzere hazırlamanız gereken kayıp ehliyet için gerekli evraklar listesi aşağıdaki gibidir:

  • Nüfus cüzdanı veya pasaport,
  • Sürücü olur sağlık raporu,
  • 1 adet biyometrik fotoğraf,
  • Kağıt bedeli ödeme dekontu,
  • Kan grubu kartı,
  • Parmak izi,
  • Dilekçe.

Sürücü olur raporunu, kamu kuruluşlarından ya da bakanlık tarafınca onaylı özel kuruluşlardan temin edebilirsiniz. Kamu kuruluşlarını tercih eder iseniz, öncelikle aile hekiminize başvurmalısınız. Aile hekiminiz size direkt bu raporu verebilir ya da gerekli görür ise ilgili bölümde kapsamlı muayene için devlet hastanesine yönlendirebilir.

Parmak izi ve dilekçe işlemleri, nüfus müdürlüğünde gerçekleştirilir.

Kayıp Ehliyet Randevusu Nasıl Alınır?

İl ve ilçe nüfus müdürlüğüne ehliyet yenileme işlemi için gittiğiniz zaman vakit kaybetmek istemiyor iseniz, gitmeden önce iki farklı yöntemden birini tercih ederek randevunuzu oluşturabilirsiniz. ALO 199 Nüfus Müdürlüğü Çağrı Merkezi'ni arayarak ya da kurumun resmi internet sitesinde yer alan "Randevu Al" formunu doldurarak randevunuzu oluşturabilirsiniz.

 

En çok Okunan Haberler

DUYURU

Yeni Pay Alma Haklarını Kullanmalarına İlişkin Duyuru

Sayın Pay Sahiplerimiz, Sermaye artışına istinaden Sermaye Piyasası Kurulu tarafından onaylanan İhraç Belgesi ve Ortakların Yeni Pay Alma Haklarını Kullanmalarına İlişkin Duyuru M

Devamını Oku